Microsoft: 'Facebook'u Alacaktık'
Microsoft Facebook'u satın almayı bir çok kez denediklerini kabul etti.
Fransa'da düzenlenen ve web alanında Dünya devlerinin katıldığı "LeWeb'10"da "How To Get Acquired" adlı bir panelde, Microsoft'un Kurumsal Strateji ve Satın Alma Kıdemli Direktörü Fritz Lanman, Microsoft'un Facebook'u satın almaya çalıştığını kabul etti. Facebook'un Microsoft'a satılışı ilk olarak David Kirkpatrick'in "Facebook Etkisi" adlı kitabında bahsedilmişti.
Lanman, Le Web'in kurucusu Le Meur'un sorusuna "Evet, Facebook'u almaya çalıştık" şeklinde yanıt verdi.
Kirkpatrick kitabında Steve Ballmer'ın Zuckerberg'e 15 Milyar $ teklif ettiğinden bahsediyordu. Sonunda ise Facebook'u satın alamayan Microsoft 240 Milyon $ yatırım yapmayı seçti. Çünkü, Facebook bu fiyatlandırma karşılığında satın alınamazdı. Lanman sahnedeyken aynı zamanda gelecekte Facebook'un değerinin Microsoft'u dahi geçebileceğinden bahsetti.
Microsoft ve Facebook şu an için ortak çalışmalar yürütüyor. Bunlardan bir tanesi de arama anlaşmaları. Bing kullanıcıları arama yaptıklarında arkadaşlarının beğendikleri ile ilgili bilgileri görebiliyorlar. Bir başka ortak çalışmaları ise Facebook'un mesajlaşma servisinin tabanında Microsoft'un döküman entegrasyonunun yer alması.
Kirkpatrick'in kitabında bir bölümde de şunlar yazıyor:
"Microsoft CEO'su Steve Ballmer, genç meslektaşını görmek için California, Palo Alto'ya uçmuştu. Zuckerberg uzun yol gitmek gibi zahmetlere katlanmayacağı için bu yolu Ballmer gitmek zorunda kaldı. Zuckerberg Facebook'un değerinin 15 Milyar Dolar'a ulaşmakta olduğunu belirtti. Ballmer'in ise aklında daha farklı bir şey vardı. Bir çok bilgi kaynağına göre Ballmer "Neden 15 Milyar $'a seni satın alalım?" diye sordu. Zuckerberg bu teklif karşısında istifini bile bozmadı. Bu tarz durumlarda her zaman yaptığı gibi "Kontrol bende olmadığı sürece şirketi satmam." dedi.
Ballmer bunu bir meydan okuma olarak algıladı. Daha sonra Microsoft'un merkezine giden Ballmer bir kaç yıllık bir plan hazırladı. Bu planın amacı Facebook'u kademeli olarak satın almaktı . Sürekli denemeler yapan Ballmer'in tüm teklifleri Zuckerberg tarafından reddedildi. Ballmer sonunda alamayacağını kabul edip bunun yerine bir yatırım yapmaya karar verdi. 240 Milyon Dolar'lık bir reklam anlaşması ile birlikte Facebook'un %1.6'sını Microsoft satın aldı. Microsoft'un bu yatırımı Facebook'a 15 Milyar Dolar'lık bir tam değer biçileceğini gösterdi."
Comments
Post a Comment