Mobilleşen Hayatlar
TÜİK’
in yaptığı Hane Halkı Bilişim Teknolojileri
Kullanım Araştırması’na göre 2014 yılında internet kullanım oranı
%53,8 e yükseldi. Bu kullanım içindeki mobil geniş bant bağlantı ile internete erişim oranı
ise %37 olarak kayıtlara geçti.
Diğer bir istatistik ise 2014 yılının ilk üç
ayında internet kullanan bireylerin, %58’inin ev ve işyeri dışında, cep
telefonu veya akıllı telefon aracılığı ile kablosuz internete bağlandığını, %28,5’inin
taşınabilir bilgisayar (dizüstü, netbook, tablet vb.) kullandığını gösteriyor. Bu
oranlar 2013 yılının aynı dönemindeki değerleri sırasıyla %41,1 ve %17,1’di.
Yukarıdaki
veriler bize mobil teknolojilerin sosyal hayatımıza ne kadar hızlı nüfuz
ettiğini göstermek adına önem arz ediyor. Açıkçası günlük hayatımızda artan
internet ve telefon bağımlılığımızı pekiyi görmediğimi söylemeliyim. Gözlerimizi
açtığımızda ilk aradığımız, ne yapacağımızı bilemediğimizde ilk aklımıza gelen
akıllı telefon oluyor. Kolumuzda saat olsa da telefonun saatine bakıyoruz. Yolu
bilmemize rağmen gideceğimiz konum için yol tarifi alıyoruz. Yediğimiz yemeğin
fotoğrafını çekip, aklımıza gelenleri ilk telefona yazıyoruz. Intel’in
yayınladığı aşağıdaki araştırma sonuçları bize durumun ne kadar vahim olduğunu
gösteriyor.
Her
10 kişiden 8’i telefonlarını uykusunda dahi başucunda tutarken, %40’lık bir
kitle tuvalette dahi telefonlara cevap veriyor.
Belki
benim çok abarttığımı düşünebilirsiniz ama öyle olsaydı NoPhone diye bir icat
çıkarmazdı bu adamlar. Detaylı
bilgi için tıklayınız.
New
York’ da ünlü bir restoran, kendileri hakkında yapılan servis yavaşlığına
ilişkin şikâyetlerin artmasıyla birlikte bir danışmanlık firmasıyla anlaşıp
sorunun çözümü için araştırmalar yapmaya başlarlar. Uzun süren incelemeler
sonucunda servis hızının aslında aynı kaldığını, servisin yavaş olmasından şikâyet
edilmesinin asıl sebebinin müşterilerin sürekli akıllı telefonlarla uğraşmaları
ve garsonlardan fotoğraf çekmelerini, wi-fi şifresini söylemelerini istemeleri olduğunu
keşfederler. Detaylı
bilgi için tıklayınız.
Akıllı
telefonları akıllıca kullandığımız zamanlar diliyorum.
Metin
Dizdar
Kaynakça:
1) TÜİK,
Hane Halkı
Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2014
2) Chicagophoenix.com,
Not the waiter’s fault! Why restaurant service is slow, 2014
3) Techcrunch.com, The noPhone, Because Smartphone
Separation Anxiety Is Real, 2014
4)
İntel.com,
I Love My Phone Inforgraphics, 2012
Comments
Post a Comment