Yıldız Teknik’te Facebook Yasağı

Daha önce Yıldız Teknik Üniversitesi‘nde Facebook engellenmiş, çabalarımla ve mantıklı çözüm önerimle Bilgi-İşlem’i ikna etmiş, onlar da genel sekreterliği ikna ederek yeniden açmışlardı. Daha önceki gerekçeleri Facebook üzerinden sıkça oyun oynandığı ve bu durumun personelin çalışmasına engel olduğuydu. Bu oyun muhtemelen Farmville idi :)
Aldığım mailin ardından kendilerine apps.facebook.com u yasaklarlarsa bu sorunun ortadan kalkacağını, Facebook’un hem öğrenciler hem de kulüpler için faydalı bir platform olduğunu söylemiştim. Gerekçemi ve çözüm önerimi mantıklı buldular ve kısa sürede Facebook’u sadece apps’i yasaklayarak yeniden aktif ettiler.
Geçenlerde ise yeniden şaşırmama sebep olan olayı Davutpaşa Kampüsü’nde yaşadım. Facebook yeniden engellenmişti. Acaba sadece bu kampüste mi yasak derken, ertesi gün Yıldız Kampüsü’nde de durumun aynı olduğunu gördüm. Tekrar bir mail attım ve aldığım cevapta, yönetimin böyle bir karar aldığını ve sadece mesai saatleri içerisinde böyle bir yasağın söz konusu olduğunu söylediler. Aslında hak verdim, çünkü sorumsuz bir personel topluluğuna sahibiz.
Mesai saatleri içinde Facebook’u engellemek… Mesai saatleri 8:30-12:00 ve 13:00 – 17:00. Beşiktaş‘taki bir okulda, saat 8:30′dan önce ya da 17:00′den sonra kaç öğrenci okulda kalıyor acaba? Bana “öğrenciler mesai saatleri dışında Facebook’u kullanabilirler.” Tamam iyi güzel de  kardeşim öğrenci adam da zaten öğle arasında yemekhanede yemek yiyor? Bizim okuldaki derslerin çoğu 9-12 ve 13-16′dır. Yani öğrencilerin çoğu aslında gün içinde bundan mahrum kalıyorlar.
Facebook’un ve Sosyal Medya‘nın önemini, tanıtımdaki etkisini geçen yıldan beri rektörümüzün özel kalemine anlatmaktan adeta yoruldum. Bu işi ajans olarak yapabileceğimizi, bunun için bir departman oluşturulabileceğini hatta bu iş için gönüllü olduğumu bile söylediğim halde, “Zaten Facebook üzerinde bir sürü sayfa var, hocalar ve birkaç öğrenci açmış, sen de bir tane aç.” dedi. O gün anladım ki devlet üniversitesine bir şeyi kabul ettirmek gerçekten çok zor, bedava bile olsa…
Diğer okullar özel uygulamalar yazdırıyorlar ve Facebook’u öyle aktif kullanıyorlar ki anlatamam. Çoğu kişi de biliyor zaten bunları. Bu yıl okulumuzun 100. yılı ve yönetim bu konuda gerçekten çok yavaş çalışıyor. Sadece kaybediyor. Okul kendi değerini yitiriyor. Türkiye’nin en değerli kampüsüne sahibiz ama büyük bir hızla değer yitiriyoruz. Hem öğrenci kalitesi hem hizmet kalitesi hem de öğretim görevlisi kalitesi bakımından.
Unutmamalı ki bu okul bir daha 100.yıl yaşamayacak ve yine unutulmamalı ki bu okulda yeni bir şey ortaya koymayan birisi çok çabuk unutulacak!
Not: Şu anda tekrar mail attım ve cevabını bekliyorum.
 Kaynak: http://berkan.org/2010/12/22/yildiz-teknikte-facebook-yasagi/

Comments

Popular posts from this blog

Oracle Fusion : SQL Query to Retrieve Shopping Category Hierarcy

Automatic Generation of Charge Account in Requisition Import

How to compile Oracle EBS Forms on Windows server?